Denna sida innehåller cookies. Läs om hur vi hanterar personuppgifter och cookies. Läs mer.
Att planera företagets sommarfest är inte alltid en dans på rosor. Här är våra tips för att skapa härliga sommarminnen tillsammans!
Företagets sommarfest är hos många en stående, årlig aktivitet för att fira innan ledigheterna. Men vill man sätta lite spets på själva genomförandet är det ofta i syftet man börjar sin planering. Frågor att ställa sig kan då inkludera exempelvis:
Syftet kan sedan ses som ett riktmärke för hur eventet utformas och vad man vill tillföra tillställningen rent praktiskt, vilket vi återkommer till lite längre ned!
När syftet är klart kan man börja titta på de praktiska detaljerna och hur de linjerar med syftet. Exempel kan vara:
Allt behöver inte vara spikat i detalj i det här skedet av planeringen, utan snarare vara i stora penseldrag av hur ert event ska vara utformat.
Som beställare är det sedan allra bäst att sätta ihop en brief utifrån ovan material, som kan skickas till potentiella samarbetspartners eller leverantörer. Då undviks ofta missförstånd och kvaliteten på eventet höjs.
Sammanfattningsvis bör en brief innehålla åtminstone nedan:
Mer än så behövs inte för att samla in ett offertunderlag och komma igång med er planering av sommarfest!
Din brief är klar, du är redo att samla in offerter och välja dina partners för ert firande.
Vissa väljer här att använda helhetsleverantörer som kan hjälpa till med koordineringen av alla insatser, medan andra vill vara spindeln i nätet själva.
Tipset här är att fundera kring hur mycket tid ni vill lägga på koordineringen själva innan ni börjar leta efter leverantörer. Sedan är det bara att skicka ut er brief, samla in underlag, ta några möten och välja partner!
Ha en riktigt fin sommarfest!
Fyll i formuläret så kontaktar vi dig eller ring vår växel på 08-744 30 60