MENY

Så beställer du catering!

Vi hjälper digmed praktiska råd och information - så beställer du catering på enklast sätt.

Här har vi samlat några av våra bästa tips och svar på vanliga frågor när det gäller att beställa catering från oss på Westers. Vill du beställa eller få ytterligare tips och råd, slå oss gärna en signal på 08-744 30 60  eller kontakta oss via kontaktformuläret längst ner på sidan så kontaktar vi dig så fort vi kan!

Vanliga frågor vid beställning av catering

Kontakta oss
Tel: 08-744 30 60
Tel köket: 08-685 61 31
E-post: order@westers.se

Våra öppettider
Måndag - fredag: 8.00-17.30
Lördagar (endast köket): 8.00-14.00
______________________________________________

Hur visas priserna?
Samtliga priser är hämtpriser, per person och exklusive moms på 12%.

Minsta beställning
Minimiantalet för en beställning är tio personer per rätt.

Beställ i tid
Vi behöver din kompletta beställning senast tre arbetsdagar före leverans – men vi gör alltid vårt yttersta för att hjälpa dig om du är ute i sista minuten.

Råvaruersättning
Vid råvarubrist förbehåller vi oss rätten att byta ut produkten mot likvärdig råvara. Vi tvingas sällan byta ut en råvara, men om det inträffar meddelar vi alltid att så sker.

Specialkost
Har dina gäster önskemål om specialkost? Vi tillgodoser allas särskilda behov.

Leveranstid
Vi rekommenderar att maten levereras 30-45 minuter innan ni ska äta, för att du (eller vi) ska hinna duka upp och förbereda. Säg till om du vill ha det på annat sätt när du beställer.

Adress, portkod och hiss
Maten (och fakturan) vill komma fram! Uppge alltid korrekt faktura- och leveransadress när du beställer, antal trappor samt om det finns portkod eller hiss.

Så levereras maten
Maten levereras upplagd på porslinsfat, tallrikar, skålar och andra serveringskärl i våra egna cateringbackar. Kontrollera gärna mot fraktsedeln att allt är med. Varm mat levereras i värmeskåp som ni enkelt kopplar in i ett vanligt eluttag.

Vi kör själva
Våra egna supertrevliga budchaufförer levererar ända fram till dörren, måndag till lördag, mot en avgift. Vardagar mellan 18.00 - 08.00 samt helger tillkommer en jouravgift för transporterna.

Vill du hämta själv?
Om du föredrar att köra själv är du förstås välkommen att hämta beställningen direkt från vårt cateringkök på Buteljgatan 10, Liljeholmskajen, Marievik.

Returer
När du beställer, vänligen uppge era öppettider inför returhämtning nästkommande vardag. Du behöver inte sortera serveringsfat, skålar, glas och bestick för sig, men fördela gärna artiklarna någorlunda jämnt i våra blå plastbackar.

Dryckesbeställning
När du beställer dryck från oss tar vi endast betalt för de antal flaskor som gått åt - oavsett hur många du beställt från början.

Hur betalar jag?
Betalning sker per faktura på 10 dagar netto. Ni som beställer som privatpersoner ber vi betala i förskott. Vid fakturafrågor vänligen ring vår ekonomiavdelning på telefon 08-120 410 03 eller via epost till ekonomi@westers.se

Fler frågor?

Skicka din fråga med hjälp av formuläret här nedan så svarar vi så fort vi kan. Riktigt bra frågor lägger vi till här på sidan!